معماری بدون معماران , نگاهی به کتاب طبیعت و معماری , نوشته الساندور روکا

مجموعه: آموزش ، تاریخ انتشار: ۰۹ / ۰۱ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۳۷۲۷ ، بازدید:۶۸۸

کتاب "طبیعت و معماری" تأثیر طبیعت و عناصر آن در آثار معماری بزرگان را بررسی می‌کند. به گزارش هنرآنلاین، کتاب "طبیعت و معماری" نوشته الساندور روکا با ترجمه صمد محمدابراهیم‌زاده سپاسگزار، در دو بخش اصلی با عنوان‌های "معماری طبیعی" و "معماری بدون معماران" تدوین و از سوی نشر یزدا راهی بازار نشر شد.

مصطفی بهزادفر؛ دانشیار طراحی شهری دانشگاه علم و صنعت ایران در دیباچه این کتاب نوشته است: "در گذشته به‌ویژه قبل از اوج‌گیری مدرنیته، تبیین حقیقت از طبیعت از طریق هنر، تبیین تقدس، عظمت، شکوه و از همه مهم‌تر زیبایی طبیعت بود. طبیعت به اشکال مختلفی در تمامی آثار هنری و معماری جلوه می‌نماید. قدیمی‌ترین بناهای زیبا، فرم و شکل خود را از طبیعت الهام گرفته و نقش‌های برنهاده بر سقف و در و دیوار خویش را از طبیعت امانت گرفته‌اند... پیشگامان معماری طبیعی برای بیان پدیده‌ای که حقیقت شکنندگی و زیبایی محیط طبیعی است، ابتدا فضای بسته گالری‌ها را رها کرده و به خود طبیعت آمده‌اند. آثاری که در حوزه معماری طبیعی در حال شکل گرفتن است، به‌ویژه آن‌ها که از حضور پدیدارشناسانه هنرمند در طبیعت و بیان جلوه‌های طبیعی با ساده‌ترین شکل حمایت می‌کند، ضمن بازآفرینی فضاهای بکر و قدیمی، سامانه‌های بوم‌شناختی را در اشکال مختلف توضیح می‌دهد. ساخت آثار ساده‌ای مانند سرپناه‌های موقت کوچک برای کاربران کوچکی که نسبت به آن حس تعلق پیدا می‌کنند، ممکن است از نظر برخی، ماقبل تاریخی به‌نظر برسد، اما دل‌مشغولی جوامع را نسبت به طبیعت ازدست‌رفته عمق بخشیده و تعهد جوامع را نسبت به سلامتی نسل آینده و طبیعت ارتقاء می‌بخشد."

نخستین چاپ کتاب "طبیعت و معماری" در 224 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 45 هزار تومان از سوی انتشارات یزدا به بازار نشر عرضه شده است.

 

معماری بدون معماران , نگاهی به کتاب طبیعت و معماری , نوشته الساندور روکا , معماری , بدون معماران , طبیعت و معماری , الساندور روکا , معماری طبیعی , مدرنیته ,  زیبایی طبیعت , معماری بزرگان , انتشارات یزدا

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .