استودیو معماری کیوانی و همکاران برنده جایزه معماری ادکس

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۲ / ۰۱ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۶۷۴ ، بازدید:۷۲۰

استودیو معماری کیوانی و همکاران با دو پروژه ساختمانی «کبوترخانه» و «پردیس‌خانه»، برنده مدال پلاتینیوم و ساختمان سال جایزه اَدِکس ۲۰۲۲ در زمینه معماری و طراحی داخلی شد. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ، ساختمان ویلایی  کبوترخانه ، سال ۱۳۸۸ در بابل اجرا شده است، خانه‌ای برای ارتباط بهتر و بیشتر انسان با طبیعت، برگرفته از الگوی کهن معماری ایرانی است؛ خانه ویلایی که فضایی را به پرندگان اختصاص داده تا تعاملی بین انسان و پرندگان شکل گیرد.

پردیس‌خانه ، نیز بنایی مسکونی در تهران با الهام از باغ‌های معلق بابل همچنین باغ تخت شیراز طراحی و ساخته شده است. این بنا طبقه طبقه است و در طبقات مختلف آن درخت، گل و گیاه طراحی شده است. روف گاردن (بام‌باغ)، لابی سراسر گیاه و درخت در طبقات و اندازه‌های مختلف از جمله عناصری هستند که در این پروژه استفاده شده‌اند.

این دو پروژه پیش از این هم جوایز بسیاری را از آن خود کرده‌اند که از آن میان می‌توان به «A Design» به عنوان بزرگ‌ترین جایزه طراحی جهان اشاره کرد. همچنین پروژه پردیس‌خانه به عنوان پروژه نامزد Best of 2021 نشریه Design Journal نیز انتخاب شده است.

 

استودیو معماری کیوانی و همکاران برنده جایزه معماری ادکس , استودیو معماری کیوانی , برنده جایزه , معماری , ادکس , ساختمان ویلایی , کبوترخانه ,  بزرگترین جوایز معماری , designjournalmag , جایزه اَدِکس , Awards for Design Excellence , اخبار معماری , پروژه‌های معماری , طراحی داخلی , الگوی کهن معماری ایرانی

 

جایزه اَدِکس (Awards for Design Excellence) به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین جوایز معماری در حوزه طراحی پروژه و محصول شناخته می شود. این جایزه از سال ۱۹۸۸ میلادی تاکنون با حمایت رسمی و ویژه پلتفرم designjournalmag.com برگزار می‌شود.

این جایزه، توسط گروهی متشکل از معماران حرفه‌ای بین‌المللی اما ناشناخته برای شرکت‌کنندگان، داوری می‌شود. جایزه اَدِکس شامل بخش‌های مختلف از جمله پروژه‌های معماری و طراحی داخلی، معماری منظر، طراحی شهری و… است.

رویداد اَدِکس هر سال از ماه ژانویه پذیرای آثار علاقه‌مندان است و نتیجه داوری آن تا ماه آوریل اعلام می‌شود (آثاری که پس از ۱۰ ژانویه ثبت شوند، در روند داوری سال بعد قرار می‌گیرند). هر یک از بخش‌ها دارای سه سطح جایزه با عناوین پلاتین، طلا و نقره است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین ، کد خبر: 171665

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .