فراخوان جایزه نامعماری برای پروژه‌های ساخته‌ نشده سال ۲۰۲۲

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۰۷ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۷۸۴ ، بازدید:۳۸۲

فراخوان جایزه نامعماری برای پروژه‌های ساخته‌نشده سال ۲۰۲۲ در سه بخش منتشر شد. به گزارش هنرآنلاین، واژه Non Architecture یا نامعماری هر چیزی است که هنوز ساخته نشده است که اشاره به بی‌قاعدگی، فضایی برای آزادی و ماجراجویی، و مکانی برای قوانین زیرپا گذاشته شده و اشتباهات عامدانه است.

این رقابت، دومین فراخوان خود را تحت نام Non Architecture Award برای دریافت پروژه‌های ساخته نشده، منتشر کرده است. این جایزه سال گذشته برای قدردانی از پروژه‌هایی که دارای این رویکرد بوده، ساخته نشده و غیرقابل ساخت هستند و یا به این دلیل که طراحی شده‌اند تا به همین شکل باقی بمانند یا به این دلیل که هزینه‌های نوآورانه‌شان آن‌ها را وارد قلمروی غیرعملی کرده است، راه‌اندازی شد. ساخت و ساز بدیهی‌ترین پاداش برای یک پروژه معماری است، اما اغلب برای ساختن چیزها، معماران باید نوآوری و خلاقیت را قربانی کنند و طبق معمول تسلیم بازار شوند.

 

درباره رقابت

• با شناخت دستاوردهای چشمگیر در معماری، برگزارکنندگان قصد دارند نمونه پروژه‌هایی را برجسته کنند که به عنوان الهام‌بخش برای متخصصان عمل می‌کند. با همان اهمیت، این جوایز پتانسیل تأثیر مثبتی را که رویکرد اکتشافی در معماری بر آینده این حرفه دارد، افزایش می‌دهد.

•شرکت در این رویداد برای آثار دانشجویی، طرح‌های مفهومی، شرکت‌ها، تحقیقات و ابتکارات نظری از همه نوع آزاد است.

•پروژه‌ها تا زمانی که با هدف اولیه ساختن طراحی نشده باشند، می‌توانند هدف اکتشافی یا انتقادی داشته باشند.

 

فراخوان جایزه نامعماری , پروژه‌های ساخته‌ نشده سال ۲۰۲۲ , جایزه نامعماری , nonarchitecture

 

بخش‌های مسابقه

•شهری و منظر: برای پروژه‌هایی که به توسعه و تغییر شهری کمک می‌کنند.

•معماری و دکوراسیون داخلی: برای پروژه‌هایی که شامل ساختمان‌های مسکونی، تجاری، فرهنگی، پذیرش مهمان، سازمانی، ورزشی و تفریحی، حمل و نقل یا سازه‌های موقت می‌شود.

•فضایی و مجازی: برای پروژه‌هایی که شامل ایده‌های انتزاعی و مفهومی بدون نمایش فیزیکی هستند، مانند پروژه‌های اتوپیایی، پروژه‌هایی برای پلتفرم‌های دیجیتال، ابزارها یا دستگاه‌ها، پروژه‌های فرآیند گرا، فرآیند مشارکتی یا حتی بازی و شبیه‌سازی دیجیتال.

 

جوایز مسابقه

•در این رقابت در هر بخش ۱ برنده و ۹ جایزه افتخاری توسط هیات داوران اهدا خواهد شد.

 

هزینه شرکت در رقابت

•هزینه ثبت نام به ازای هر پروژه، به صورت جداگانه برای هر دسته، صرف نظر از این که چند نفر در طراحی شرکت کرده اند، پرداخت می‌شود.

•تا ۹ آبان ۱۴۰۱- دوره ثبت‌نام ویژه: ۱۰ یورو

•۱۰ آبان تا ۹ آذر – دوره ثبت‌نام اولیه: ۱۵ یورو

• ۱۰ آذر تا ۱۰ دی – دوره ثبت‌نام منظم: ۲۰ یورو

• ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن- دوره ثبت‌نام دیرهنگام: ۲۵ یورو

 

لینک ثبت نام 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین , کد خبر: 177061

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .