تخریب یک خانه تاریخی توسط نهادی دولتی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۰۷ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۴۰۴۱ ، بازدید:۶۴۶

تخریب یک خانه تاریخی توسط نهادی دولتی

وقتی اخذ مجوز از میراث‌ فرهنگی جدی تلقی نمی‌شود

تخریب خانه بهشتی در بافت تاریخی کازرون بدون استعلام از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت گرفته است. به گزارش هنرآنلاین، مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کازرون گفت: تخریب خانه بهشتی در بافت تاریخی کازرون بدون استعلام از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

محمدجواد جوکاری اظهار کرد: خانه مرحومه بهشتی (آموزگار بازنشسته) که در دوران حیات او وقف آموزش‌وپرورش شده بود، توسط آموزش‌وپرورش شهرستان کازرون تخریب‌ شده است.

او ادامه داد: این خانه ثبت ملی نبوده، اما دارای ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بوده است که بدون استعلام از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط اداره آموزش‌وپرورش شهرستان کازرون تخریب شده است.

 

تخریب یک خانه تاریخی توسط نهادی دولتی , تخریب یک خانه تاریخی , نهاد دولتی , تخریب  ,

 

جوکاری بیان کرد: در جلساتی که با اداره آموزش‌وپرورش کازرون داشته‌ایم، این اداره ضمن اعلام همکاری با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، قول مساعد برای ساخت یک دارالقرآن مطابق با معماری اصیل و سابق این خانه تخریب‌‌شده داده است که ساخت این بنا با نظارت و کارشناسی اساتید معماری خواهد بود.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: کازرون آثار پرشمار تاریخی را در خود جای‌ داده است که با احیا و رسیدگی به آن‌ها می‌توان زمینه‌های مناسبی برای ظرفیت‌های مختلف تاریخی و گردشگری منطقه‌ای ایجاد کرد.

جوکاری خاطرنشان کرد: با همراهی پژوهشگران در حال تدوین حرایم بافت تاریخی کازرون هستیم تا از این اتفاقات جلوگیری شود.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین کد خبر: 153683

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .