طراحی اقامتگاه زیست‌محیطی با انرژی و زباله صفر در فیلیپین

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۱ / ۰۸ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۴۵۸۱ ، بازدید:۸۵۴

مهندسان معمار یک اقامتگاه زیست‌محیطی بر اساس کانسپت آرکولوژی در فیلپین طراحی کرده‌اند. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ، اقامتگاه زیست‌محیطی ناتیلوس با مصرف انرژی صفر بدون زباله در فیلیپین بر اساس کانسپت آرکولوژی که توسط معمار ایتالیایی پائولو سولری ابداع شده، طراحی شده است. این استراحتگاه بوم‌گردی با طراحی منحصر به فردخود یک محیط کاملا طبیعی با سیستم‌ها، تجهیزات سبز و آرکولوژی را به نمایش می‌گذارد و می‌تواند نمونه بارز و شاخصی از جدیدترین پروژه معماری سبز در سطح جهانی باشد.

 

طراحی اقامتگاه زیست‌محیطی با انرژی و زباله صفر در فیلیپین ، طراحی اقامتگاه زیست‌محیطی , انرژی و زباله صفر , فیلیپین ,

 

وینسنت کالبو، معمار پروژه، گفته است:« در جهانی که در حال کوچک شدن است، پروژه اقامتگاه بوم‌گردی ناتیلوس می‌خواهد زمینه فعالیت یک بوم‌گردی را با محوریت سه صفر گسترش دهد، انتشار صفر، زباله صفر و فقر صفر. همچنین این پروژه به نوعی پیام‌آور آن است که می‌توان جهان را بدون تحریف آن کشف و اکوسیستم را به جای آلوده کردن احیا کرد. »

برج‌های کوچک در سه شاخه با چشم‌اندازی به سمت طبیعت و انرژی‌های آن قرار گرفته‌اند و در طول روز بهترین دسترسی به نور خورشید را دارند. غرفه‌هایی از گلبرگ‌ها و مرجان‌ها بین مناطق این اقامتگاه طراحی شدند و فضایی اختصاصی را برای تحقیق و پژوهش دانشمندان زیست‌محیطی برای بهبود تنوع‌زیستی فراهم می‌کنند. در مرکز تالاب نیز، یک اوریگامی شامل آزمایشگاه‌ها و مناطق شنا دیده می‌شود که می‌تواند گردشگران و محققان بیشماری را به تعامل ترغیب کند.

پوسته‌های سبز رنگ بزرگ این اقامتگاه هم دقیقا مانند هتل‌های کوچک عمل می‌کنند که بر اساس مسائل زیست محیطی منطقه طراحی شده است.فیلیپین مانند سایر کشورها با چالش‌های زیست‌محیطی بزرگی در ارتباط با صید بی‌رویه ماهی، تغییرات آب‌وهوایی مواجه است. معماران این پروژه معتقدند:« ساخت این اقامتگاه در واقع واکنش طراحان به این مشکلات زیست‌محیطی است و برای توسعه یک سیستم اجتماعی که نگران سلامت بشر و سیاره است، تلاش می‌کنند.»

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین ، کد خبر: 166786

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .