هفته طراحی میلان میزبان چهره‌های برجسته و سرشناس معماری جهان

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۵ / ۰۳ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۷۰۶ ، بازدید:۴۸۶

هفته طراحی میلان در بخش معماری و دکوراسیون داخلی امسال میزبان تعدادی از سرشناس‌ترین طراحان و استودیوهای طراحی جهان چون استفانو بوئری، جیکب لانگ و ماریو کوچینلاست. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ، هفته طراحی میلان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بین‌المللی طراحی از ۱۷ تا ۲۲ خرداد ماه (۷ تا ۱۲ ژوئن) در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود. خیابان‌های میلان میزبان مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های معماری خواهد بود که توسط طراحان داخلی و بین‌المللی به عنوان بخشی از Fuorisalone برگزار می‌شود. 

همچنین شصتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی مبلمان و طراحی داخلی میلان با عنوان سالونه_دل_موبیله (Salone del Mobile)  یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های طراحی مبلمان نیز افتتاح شد. این نمایشگاه از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نمایشگاه‌ها در نوع خود محسوب می‌شود که سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به صنعت مبلمان و طراحی داخلی را گرد هم می‌آورد. نمایشگاه مبلمان میلان به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا در سه سال اخیر برگزار نشده بود. این نمایشگاه معمولا در ماه آوریل برگزار می‌‎شود، اما در سال جاری برگزاری آن با تأخیری دو ماهه به ماه ژوئن موکول شد.

 

اینستالیشن , اخبار معماری , رویداد های معماری , طراحی داخلی میلان , استفانو بوئری , جیکب لانگ , ماریو کوچینلاست , هفته طراحی میلان , معماری جهان , معماری , دکوراسیون داخلی ,

 

نمایشگاه سالونه_دل_موبیله بر پروژه‌هایی که با انعکاس طراحی فراگیر به سادگی راحتی، حرکت، قابل استفاده بودن، استقلال، تعامل و ایمنی را تقویت می‌کند، تمرکز دارد. تم امسال این نمایشگاه نشان می‌دهد که به کارگیری پایداری و آگاهی زیست محیطی در تولید مبلمان، هم ممکن و هم حیاتی است. بیش از دو هزار غرفه‌دار، از جمله بیش از ۶۰۰ طراح جوان زیر ۳۵ سال، هویت و خلاقیت خود را با استفاده از فضای نمایشگاه به عنوان یک عنصر معماری، ارتباط با پایداری و اکولوژی به عنوان معیارهای اصلی بیان می‌کنند.

در این دوره از نمایشگاه، بیش از دو هزار و ۳۰۰ شرکت از اقصی نقاط جهان در فضایی به وسعت ۲۱۰ هزار مترمربع به معرفی محصولات و نوآوری‌های خود می‌پردازند و نام بسیاری از برندهای معتبر صنعت مبلمان و دکوراسیون در فهرست شرکت‌کنندگان در این دوره به چشم می‌خورد. این نمایشگاه در سه بخش مبلمان کلاسیک، اشیاء کاربردی و نوین و اشیاء لوکس و سبک مدرن برگزار شده است. در این بخش‌ها جدیدترین دستاوردها و محصولات طراحان و سازندگان مبلمان و وسایل جانبی در زمینه اتاق خواب، تخت خواب، قفسه لباس، اتاق ناهارخوری و نشیمن، مبلمان سالن و تالارها، مبلمان کودکان، مبلمان اداری، انواع میز و صندلی و … به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه همراه با رویدادهای جانبی، تکنولوژی‌های روز آشپزخانه و نمایشگاه بین‌المللی صنایع بهداشتی با تاکید بر حمام، راه‌حل‌های طراحی نوآورانه را مانند هر سال به نمایش گذاشته است. 

 

 

اینستالیشن , اخبار معماری , رویداد های معماری , طراحی داخلی میلان , استفانو بوئری , جیکب لانگ , ماریو کوچینلاست , هفته طراحی میلان , معماری جهان , معماری , دکوراسیون داخلی ,

 

در نمایشگاه فیرا میلان بازدیدکنندگان با چندین رویداد تکراری و جدید روبرو خواهند شد. همچنین ۶۰۰ طراح با استعداد زیر ۳۵ سال را معرفی خواهد شد. 

همراه با نمایشگاه‌ها، برنامه‌های متنوعی از نشست‌های تخصصی نیز برگزار خواهد شد. کیارا آلسی خبرنگار و کیوریتور، ماریا کریستینا دیدروکیوریتور و طراح، و بئاتریس لیانزا کیوریتور و منتقد هنری،  با منتخبی از معماران مانند لیام یانگ و ماریو کوچینلا، مدیران هنری، دانشگاهیان، طراحان مبلمان، و تصویرگران درباره موضوعات مختلفی مانند طراحی، نوآوری، محیط زیست و چالش‌های امروزی مصاحبه خواهند کرد.

یک اینستالیشن ۱۴۰۰ متری با عنوان «طراحی با طبیعت» با کیوریتوری ماریو کوچینلا اکوسیستم پاک را به نمایش گذاشته است. در این اثر  که نشان دهنده اقتصاد دورانی، بازیافت، کاوش در پتانسیل شهرها با عنوان «ذخایر آینده» که در آن مواد خام مورد استفاده در ساخت‌وساز می‌تواند تامین شود، برجسته شده است. 

همچنین طراحان، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها مداخلات معماری، اینستالیشن‌ و راه حل‌های نوآورانه را در سراسر خیابان‌های میلان به عنوان بخشی از Fuorisalone 2022 ارائه می‌کنند. این دوره با عنوان «بین فضا و زمان»، به تغییرات در حال وقوع در دنیای امروز، که برای دستیابی به اهداف پایداری فردا ضروری است، را منعکس می‌کند. این برنامه شامل هفته طراحی بررا(Brera) است که بیش از ۱۶۰ رویداد از جمله نمایشگاه‌ها، اینستالیشن‌ها، نمایش‌های گروهی و محصولات جدید و همچنین بازگشت انجمن طراحی میلانو دورینی، هفته طراحی VIE و منطقه طراحی ایزولا را شامل می‌شود.

استودیو UNStudio  با همکاری بنیاد تحقیقات مد ایتالیا، مفهوم پروژه «آینده کامل» که یک تحقیق در حال انجام است را معرفی می‌کند. هدف آن ایجاد مجموعه‌ طراحی از اشیاء فوق‌العاده در سالونه_دل_موبیله است. آن‌ها معتقدند به‌جای بازیافت محصولات باقی‌مانده، آن‌ها را با ترکیب و بازنویسی به گونه‌ای تغییر کاربری دهیم که به ویژگی‌های اصلی آنها احترام گذاشته شود. 

 

 

اینستالیشن , اخبار معماری , رویداد های معماری , طراحی داخلی میلان , استفانو بوئری , جیکب لانگ , ماریو کوچینلاست , هفته طراحی میلان , معماری جهان , معماری , دکوراسیون داخلی ,

 

شرکت CRA-Carlo Ratti Associati با همکاری ایتالو روتا از نمونه اولیه Coffee Landscape رونمایی می‌کنند، اینستالیشنی قابل تنظیم مجدد که هدف آن بازنگری در تجربه تهیه و مصرف قهوه در دفتر است. این طراحی به افراد اجازه می‌دهد تا در اطراف یک پلت فرم گسترده با صندلی های قابل تنظیم مجدد که در ارتفاعات مختلف چیده شده اند، معاشرت کنند. 

استفانو بوئری با شرکت تیمبرلند در پروژه «جنگل شناور» همکاری کرده است. یک جنگل شناور چند حسی که به عنوان یک اکوسیستم مستقل در آب های دریاچه Darsena در میلان ساخته شده است. این تاسیسات که برای انتقال اشکال جدید مسئولیت زیست محیطی و تغییر فضاهای شهری طراحی شده از طریق ۶۱۰ گیاه و ۳۰ گونه گیاهی، محل تلاقی و آشتی بین کره زمین و انسان را ارائه می‌دهند.

مجموعه طراحی RIOS مستقر در لس آنجلس، اینستالیشن چندحسی با نام «شکوفه فوق‌العاده» که از رنگ‌ها، رایحه‌ها و صداها به عنوان ادای احترام به پدیده طبیعی و نادر یک شکوفه فوق‌العاده استفاده می‌کند. شرکت ایتالیایی ناتوزی به محافظت از درختان زیتون در برابر بیماری همه گیر Xylella (باکتری بیماری زا گیاهی) توجه دارد. این شرکت از طریق نمایشگاه عکاسی با نام «آشفتگی» توسط جامپائولو اسگورا عکاس ایتالیایی و اینستالیشن «گرموگلی» اثر مارکوآنتونیودر حیاط پلازو درینی در مجاورت فروشگاه محافظت از درختان زیتون در برابر همه‌گیری Xylella را مورد توجه قرار داده است.

نمایشگاه «VIEW 20»یک نسخه محدود از معماری سفارشی است که دیدگاه‌های هنر مفهومی، طراحی متریال، طبیعت و سفر را به نمایش گذاشته است. در واقع این نمایشگاه ادای احترام به سازه‌های چادری سنتی راجستان است.

علاوه بر تاسیسات و مداخلات، بازدیدکنندگان این شانس را خواهند داشت که ببینند معماران چگونه خود را در دنیای طراحی داخلی، مبلمان و نور غوطه‌ور کرده‌اند و با همکاری برندهای طراحی بین‌المللی، قطعات منحصر به فردی را خلق می‌کنند. این همکاری‌ها شامل قطعاتی از معمار اسپانیایی انریک میرالیس، UNStudio و استودیو معماری OMA است.

 

 

اینستالیشن , اخبار معماری , رویداد های معماری , طراحی داخلی میلان , استفانو بوئری , جیکب لانگ , ماریو کوچینلاست , هفته طراحی میلان , معماری جهان , معماری , دکوراسیون داخلی ,

 

در کنار گفتگوهای زنده با معماران، هنرمندان، طراحان محصولات و... بازدیدکنندگان فضایی منحصربه‌فرد را تجربه خواهند کرد که دارای چندین چیدمان هنری توسط هنرمندان مشهور است. فهرست معماران میزبان شامل استفانو بوئری، جاکوب لانگ از گروه معماری بیگ، ماریو کوچینلا، کارلو راتی، Benjamin Gallegos Gabilondoو Alper Derinboğaz است.

در هر دوره از نمایشگاه مبلمان میلان به طور متوسط ۳۷۰ هزار نفر از ۱۸۰ کشور دنیا از این رویداد بزرگ بازدید می‌کنند. در این دوره از نمایشگاه، بیش از دو هزار شرکت از اقصی نقاط جهان در فضایی به وسعت ۲۱۰ هزار مترمربع به معرفی محصولات و نوآوری‌های خود خواهند پرداخت. 

یکی از رویدادهایی که هم‌زمان با نمایشگاه مبلمان میلان برگزار می‌شود هفته طراحی میلان است. در طول این هفته سرشناس‌ترین طراحان دکوراسیون و دنیای مد جهان به ارائه جدیدترین طرح‌ها و محصولات خود در سطح شهر میلان می‌پردازند. هفته طراحی میلان همواره جایگاه معرفی و ارائه جدیدترین نوآوری‌های صنعت طراحی و مد بوده و بسیاری از صاحب‌نظران و علاقه‌مندان این صنعت چشم به برگزاری این رویداد دوخته‌اند. همچنین رویدادهای خاصی با موسیقی و سرگرمی‌های زنده  میزبان مخاطبان است. 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرانلاین ، کد خبر: 173452

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .