پنج رویداد معماری در جهان ، جشنواره نور آمستردام تا هفته طراحی هنگ‌کنگ

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۹ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۴۷۹۴ ، بازدید:۲۸۸

پنج نمایشگاه معماری و طراحی ماه جاری در قاره‌های آسیا و اروپا برگزار می‌شود. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ، هر ماه در گوشه و کنار جهان رویداد‌های مختلفی در حوزه معماری و طراحی برپا می‌شوند که جنبه‌های مختلفی از معماری و زندگی بشر را در بر می‌گیرند. این برنامه‌ها رویکرد‌های نوین معماری و طراحی را در میان بسیاری از فعالان این حوزه رواج می‌دهد. 

 

هفته طراحی هنگ‌کنگ , جشنواره نور آمستردام , نمایشگاه طراحی سوئیس , نمایشگاه طراحی هاکنی , رویداد معماری ، هنر و معماری ؛ اخبار معماری

 

در این گزارش به بررسی پنج رویداد که در ماه جاری برگزار می‌شود، می‌پردازیم.

 

هفته طراحی هنگ‌کنگ

امسال بیستمین هفته طراحی هنگ‌کنگ با موضوع «طراحی برای تغییر» از ۳۰نوامبر تا ۳ دسامبر به شکل حضور و آنلاین  برگزار می‌شود. این اجلاس چهار روزه میزبان ۹۰سخنران با موضوعات مانند نوآوری در طراحی اجتماعی، فلزکاری، فرهنگ و شهر، تغییر برند و مدل‌های شهری جدید است. هفته طراحی هنگ‌کنگ بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند تا علاوه بر ارتباط با متخصصان صنعت، به تبادل ایده ها بپردازند و فرصت‌های طراحی را کشف کنند.

این رویداد در موزه M+ هنگ‌کنگ در حال برگزاری است.

 

هفته طراحی هنگ‌کنگ , جشنواره نور آمستردام , نمایشگاه طراحی سوئیس , نمایشگاه طراحی هاکنی , رویداد معماری ، هنر و معماری ؛ اخبار معماری

 

جشنواره نور آمستردام

جشنواره نور آمستردام برای یازدهمین سال متوالی از اول دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ژانویه ۲۰۲۳ در پایتخت هلند میزبان بازدیدکنندگان است. رویداد امسال با موضوع« فراتر از آن را تصور کنید» برگزار می‌شود که اشاره به کشف قدرت تخیل دارد. این جشنواره دو ماهه ۲۰ اثر هنری را در شرق آمستردام که توسط هنرمندان بین المللی طراحی شده، به نمایش خواهد گذاشت. فستیوال نور آمستردام، جایگاهی را نیز برای هنرمندان مستعد جوان فراهم می‌کند تا جدیدترین آثار هنری خود را به نمایش بگذارند. برگزاری کارگاه‌هایی برای مدارس ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

 

هفته طراحی هنگ‌کنگ , جشنواره نور آمستردام , نمایشگاه طراحی سوئیس , نمایشگاه طراحی هاکنی , رویداد معماری ، هنر و معماری ؛ اخبار معماری

 

نمایشگاه معماری امارات

نمایشگاه «همه چیز معماری» درمرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود و میزبان نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، میزگردها و گفتگوها است.برنامه گفتگوها به بیوفیلیا، طراحی انسان محور، فناوری و نوآوری، پایداری و طراحی بدون کربن می‌پردازد.

 این رویداد محصولات، مواد و خدمات معماری بیش از ۳۵ برند از جمله نما، نورپردازی، آشپزخانه، حمام، کفپوش، طراحی داخلی و نمایشگاه‌های فضای باز را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه معماری دو روزه امارت در کنار نمایشگاه تجاری ساخت و ساز The Big  از ۵ تا ۸ دسامبر برگزار می‌شود.

 

هفته طراحی هنگ‌کنگ , جشنواره نور آمستردام , نمایشگاه طراحی سوئیس , نمایشگاه طراحی هاکنی , رویداد معماری ، هنر و معماری ؛ اخبار معماری

 

نمایشگاه طراحی سوئیس

نمایشگاه ویلی گول با عنوان «با دستان خود فکر کنید» در موزه طراحی زوریخ برگزار می شود. این نمایشگاه به بررسی آثار ویلی گول طراح سوئیسی می‌پردازد که آثارش شامل اولین صندلی سطلی پلاستیکی در اروپا و صندلی ساحلی Eternit است. گول به دلیل اولویت دادن به دوام، عملکرد و ویژگی های ضروری در هنگام طراحی مبلمان معروف بود. به عنوان بخشی از نمایشگاه، موزه میزبان مجموعه‌ای از گفتگوها و تورها و کارگاه‌های آموزشی است.

 

نمایشگاه طراحی هاکنی

نمایشگاه طراحی هاکنی از ۲۶نوامبر تا چهارم دسامبر برای تجلیل از کار پنج طراح آینده در لندن میزبان علاقمندان به طراحی و معماری است. این نمایشگاه در سال ۲۰۱۲ مصادف با المپیک لندن برای اولین بار برگزار شد.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین ، کد خبر: 178095

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .