سالن نمایش شناور ، امارات متحده عربی ، شارجه

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۹ / ۰۵ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۲۳۲۶ ، بازدید:۷۰۵

شارجه صاحب یک سالن نمایش شناور می‌شود

تماشاخانه‌ای شبیه صدف درون آب

طراحی و اجرای یک سالن نمایش شناور بخشی از برنامه بلندپروازانه امیرنشین شارجه برای دگرگون کردن برون‌بوم کلبا در منطقه شرقی سومین شهر بزرگ امارات است. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ، شیخ سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه که خاندان او از قرن ۱۸ بر این شهر حکومت می‌کنند، در روزهای اخیر از پروژه سالن نمایش شناور کلبا بازدید کرد. خود شیخ سطان ایده این سالن را داده که شبیه یک صدف در محاصره حوزه آب اجرا می‌شود و قرار است به یکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های کلبا در بخش شرقی شارجه تبدیل شود.

برنامه اجرای مجموعه‌ای از پروژه‌های معماری در شهر شارجه ماه آوریل رونمایی شد. از جمله این طرح‌ها می‌توان به بازسازی و بهسازی یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین خانه‌های شارجه، ساختن یک میدان با برج ساعت در میان آن و افتتاح یک مسیر بازسازی‌شده اشاره کرد که سالن نمایش شناور در انتهای آن قرار گرفته است. انتظار می‌رود اجرای این طرح‌ها بتواند شارجه را به قطب گردشگری امارات تبدیل و شرایط زندگی ساکنان آن را بهتر کند.

 

شارجه , سالن نمایش شناور , تماشاخانه‌ , صدف درون آب , حاکم شارجه , استراحتگاه کتاب , کوهستان کلبا , امیرنشین شارجه , سومین شهر بزرگ امارات , رویداد های معماری

 

استراحتگاه کتاب یکی از این پروژه‌های در دست اجراست که در کمتر از یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این اقامتگاه بر فراز یکی از بلندی‌های کوهستان کلبا بنا شده و در فاصله ۱۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. رستوران، کافه، نمازخانه و عبادتگاه، سالن چندمنظوره و بازی‌گاه کودکان از جمله بخش‌های آن است و برای بنا کردن از معماری اسلامی بهره گرفته شده و یک گنبد ۴۰ متری هم دارد که می‌توان آن را از ویژگی‌های اقامتگاه کتاب دانست.

حاکم شارجه در تور هفته گذشته خود از پروژه‌های دریاچه ۳۷۰ هزار متر مکعبی به عمق دو متر و طول ۱۸۰۰ متر، موزه میراث کلبا و بازسازی قلعه خور هم بازدید کرد. این قلعه سال ۱۷۴۵ ساخته و در ۱۸۲۰ بخش‌هایی به آن افزوده شده است.

 

 

شارجه , سالن نمایش شناور , تماشاخانه‌ , صدف درون آب , حاکم شارجه , استراحتگاه کتاب , کوهستان کلبا , امیرنشین شارجه , سومین شهر بزرگ امارات , رویداد های معماری 

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین , کد خبر: 163961

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .